Spotkanie z reporterem: Jacek Hugo Bader

Lipiec był we Wrocławiu Miesiącem Spotkań Autorskich. Trwający MIESIĄC międzynarodowy festiwal literacki odbywał się jednocześnie w Brnie, Ostrawie, Koszycach, Lwowie i Wrocławiu.
W tegorocznej Europejskiej Stolicy Kultury zorganizowano 62 spotkania z pisarzami i pisarkami pochodzącymi z krajów organizujących festiwal oraz z kraju - gościa honorowego, którym tym razem była Hiszpania.
15 lipca miałam wspaniałą okazję uczestniczyć w spotkaniu z Jackiem Hugo-Baderem. Spotkaniu bardzo długim, bo prawie dwugodzinnym, które było świetną okazja poznania fascynująego człowieka i doświadczonego reportażysty.


Głównym tematem spotkania była, niestety, najnowsza książka autora Skucha. Już wyjaśniam, dlaczego niestety. Skucha to opowieść w dużej mierze autobiograficzna, to swoisty rozrachunek autora z przeszłością. Opisuje w niej losy grona swoich dawnych przyjaciół, aktywnych opozycjonistów lat osiemdziesiątych. Mnie wystarczyłoby pół godziny takich wspomnień, dużo bardziej ciekawią mnie wspomnienia Hugo-Badera z jego licznych podróży po krajach byłego Związku Radzieckiego. Kilka anegdot autor wprawdzie pod koniec spotkania opowiedział, ale to zdecydowanie za mało :)
Bardzo podobało mi się jego ciepłe, osobiste podejście do publiczności. Hugo-Bader rozmawiał z osobami zadającymi pytania, bardzo żywo reagował na uwagi zebranych. Także podczas podpisywania książek każdemu poświęcał kilka słów, pozował do zdjęć i z energią ściskał dłonie czytelników.

Skorzystałam z okazji i na miejscu kupiłam książkę pt. W rajskiej dolinie wśród zielska, którą autor podpisuje na zdjęciu poniżej. Myślę, że zaspokoi ona moją ciekawość w kwestii podróży na wschód.


A tak się prezentuje ex libris autora i jego podpis - zaproszenie do raju :)

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instrukcja nadużycia, Alicja Urbanik-Kopeć

Chrapiący ptak. Rodzinna podróż przez stulecie biologii, Bernd Heinrich

Nowe książki