Willa, Magdalena Zimniak


Powieść Magdaleny Zimniak to świetnie napisana, wielowątkowa powieść, która wciąga czytelnika od pierwszej strony. Poznajemy historię Marzeny, młodej kobiety, żony słynnego pisarza, która po wyjściu za mąż zrezygnowała z pracy zawodowej, by cały swój czas poświęcić prowadzeniu domu i trosce o męża. Książka rozpoczyna się w momencie przeprowadzki małżeństwa do nowo zakupionego domu - przestronnej willi. Od tego momentu w życiu młodej pary powoli zachodzą zmiany. W dotychczas pełnym miłości i harmonii (choć nie idealnym) związku pojawiają się rysy: przemoc, nieufność, chorobliwa zazdrość...
Ponadto Marzena wyczuwa niezwykłą atmosferę panującą w willi, zwłaszcza w niewielkim pomieszczeniu w piwnicy. Pojawiają się niezwykłe wizje, przebłyski odległych wydarzeń. Marzena postanawia sprawdzić pewne fakty ze swoich snów i powoli odkrywa tajemnicę domu. Jednocześnie podejmuje ostrożne kroki w stronę samodzielności...

Nie chciałabym zdradzać zbyt wiele z treści powieści, gdyż niezwykłą frajdę sprawiało mi powolne odkrywanie wraz z główną bohaterką kolejnych fragmentów tajemnic z przeszłości i nie chciałabym nikomu tej radości odebrać. Jednocześnie mocno zaciskałam za nią kciuki, pragnąc by okazała siłę i niezłomność w walce o siebie i własne szczęście. Magdalena Zimniak napisała świetną, niebanalną książkę o wielu płaszczyznach. Autorka umiejętnie połączyła w niej wiele gatunków powieści: romans, dramat, kryminał, thriller psychologiczny doprawiając całość mrocznym tajemniczym klimatem i świetnym językiem. Bardzo jestem ciekawa jej pozostałych dwóch tytułów i mam nadzieję, że uda mi się je niebawem przeczytać.

Ocena: 5/6

 
WYZWANIE 2012
Książki z mojej półki

Cel: 20
Przeczytanych: 17

Zostało: 3

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instrukcja nadużycia, Alicja Urbanik-Kopeć

Chrapiący ptak. Rodzinna podróż przez stulecie biologii, Bernd Heinrich

Nowe książki