Czytelnicze podsumowanie roku 2012

Spędzam dzień przy dźwiękach trójkowego TOPU Wszech Czasów i nadrabianiu blogowych zaległości. Dwie ostatnie recenzje przeczytanych w minionym roku książek już zamieściłam, a teraz jeszcze krótkie podsumowanie 2012:

Przeczytałam w sumie 37 książek, w tym 16 polskich autorów. To o dziesięć pozycji mniej, niż w 2011! Muszę się poprawić...

A tak wygląda moja lista osobista, czyli subiektywny TOP-10 za 2012:
(Podobnie, jak w 2011, pierwszą trójkę stanowią jedyne w tym roku szóstki)

1. Siostrzyca, John Harding
2. Podmorska wyspa, Isabel Allende
3. Złoto Zoi, Philip Sington
4. Rembrandt, wojna i dziewczyna z kabaretu, Manula Kalicka
5. Katarzyna Wielka. Gra o władzę, Ewa Stachniak
6. Księga domu Szeferów, Tamar Yellin
7. Willa, Magdalena Zimniak
8. Natalii 5, Olga Rudnicka
9. Cisza pod sercem, Monika Orłowska
10. Dom Kalifa, Tahir Shah


W tym roku nie będzie Antylisty. Było wprawdzie kilka słabszych powieści ocenionych na 1, 2 lub 3, ale żadna z przeczytanych przeze mnie w ubiegłym roku książek nie zasługuje na miano totalnego gniota. A to też jest dobra wiadomość :)

Na zakończenie podsumowanie wyzwania czytelniczego, wymyślonego przez autorkę bloga Wrota wyobraźni. Rok temu wybrałam odważnie poziom 4, czyli 16 lub więcej książek z własnej półki, które zamierzałam przeczytać w 2012. Podbiłam stawkę do dwudziestu tytułów. Udało mi się to zamierzenie zrealizować w 90 %, co uważam za dobry wynik. Postanowienie na 2013 to ponownie 20 lub więcej...
 
WYZWANIE 2012
Książki z mojej półki

Cel: 20
Przeczytanych: 18

Zabrakło: 2

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instrukcja nadużycia, Alicja Urbanik-Kopeć

Chrapiący ptak. Rodzinna podróż przez stulecie biologii, Bernd Heinrich

Nowe książki