Książkowe podsumowanie 2013

Ostatni dzień grudnia to wspaniała okazja do podsumowań, także tych czytelniczych.
Mijający rok był dla mnie czasem odkryć na rodzimym literackim podwórku i zachwytów nad twórczością polskich pisarek i pisarzy. Dlatego w najlepszej dziesiątce znalazło się ich aż pięcioro, w tym troje na samym szczycie listy.
W 2013 moja biblioteczka powiększyła się o kilkadziesiąt nowych tytułów, z których większość kupiłam pod wpływem Waszych rekomendacji, za co dziękuję.
W maju odwiedziłam Warszawskie Targi Książki i odkryłam kilka nowych wydawnictw, które kuszą niebanalnymi książkami z całego świata (Lambook, Wiatr od Morza, czeskie, greckie i słowackie klimaty).

Przeczytałam w sumie 39 książek, w tym 15 polskich autorów. To mniej więcej ten sam poziom, co rok temu! Muszę się poprawić...

A tak wygląda moja lista osobista, czyli subiektywny TOP-10 za 2013:

1. Poczet królowych polskich, Marcin Szczygielski
  2. Piaskowa góra, Joanna Bator
3. Senność, Wojciech Kuczok

4. Sens nocy. Spowiedź, Michael Cox

5. Kiedy ulegnę, Chang-Rae Lee


6. Wypalone cienie, Kamila Shamsie

7. Grecy umierają w domu, Hubert Klimko-Dobrzaniecki

8. Mambo Kings śpiewają o miłości, Oscar Hijuelos

9. Ludzie księgi, Geraldine Brooks

10. Bezcenny, Zygmunt Miłoszewski


I na koniec jeszcze jeden aspekt blogosfery: książkowe wyzwania. Nie udaje mi się im sprostać i nie lubię czuć przymusu do czytania danego tytułu. Chcę być wolna w swoich literackich wyborach i dlatego w 2014 dam sobie spokój z tego typu zabawami.
To tyle.

Życzę nam wszystkim w nadchodzącym roku dużo zdrowia, czasu na lekturę, pieniędzy na nowe książki i mnóstwo fantastycznych literackich nowości!



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instrukcja nadużycia, Alicja Urbanik-Kopeć

Chrapiący ptak. Rodzinna podróż przez stulecie biologii, Bernd Heinrich

Kocie oko, Margaret Atwood