Książkowe podsumowanie 2014

Tradycyjnie w ostatni dzień grudnia przedstawiam moje blogowe podsumowanie oraz kilka postanowień na rok przyszły.

W mijającym roku przeczytałam w sumie 36 książek, w tym 16 polskich autorów. To mniej więcej ten sam poziom, co rok temu.
Jeśli chodzi o jakość lektur, to niestety mijający rok był dla mnie ... przeciętny. Większość przeczytanych tytułów oceniłam zaledwie na trzy lub cztery, średnia ocen wyniosła (nie uwzględniając plusów i minusów; skala od 1 do 6): 4,38. Na szczęście znalazło się też kilka dobrych książek, które szczerze mogę polecić. I to właśnie one trafiły na listę dziesięciu najlepszych w 2014.

Ponadto w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy moja biblioteczka powiększyła się o kilkadziesiąt nowych tytułów, z których większość kupiłam pod wpływem Waszych rekomendacji, za które serdecznie dziękuję!


A tak wygląda moja lista osobista, czyli subiektywny TOP-10 za 2014:
Przy czym pierwsza piątka to naprawdę książki świetne, a druga połowa to książki dobre, które trafiły na listę nie głównie dlatego, że z każdej dowiedziałam się interesujących i nowych rzeczy.

1. Kobiety Łazarza, Marina Stepnova
2. Dom tęsknot, Piotr Adamczyk
3. Zając o bursztynowych oczach, Edmund de Wall
4. Rodzinna historia lęku, Agata Tuszyńska
5. Miedzianka. Historia znikania, Filip Springer

6. Biała kobieta na zielonym rowerze, Monique Roffey
7. Czas motyli, Julia Alvarez
8. Bieszczady w PRL-u, Krzysztof Potaczała
9. Gdy Panna Emmie była w Rosji, Harvey Pitcher
10. Opowieści z miasta wdów i kroniki z ziemi mężczyzn, James Cañón

A co w 2015?
Chciałabym podnieść nieco statystykę i przeczytać ponad 40 tytułów.
Poza tym na rok pożegnałam się z biblioteką - zamierzam przewietrzyć nieco półki i czytać tylko swoje własne książki. Jako, że kupuję jedynie te pozycje które szczególnie mnie interesują i do których mam pewność, że mi się spodobają, mam nadzieję, że średnia ocen, a co za tym idzie ilość bardzo dobrych lektur, w przyszłym roku będzie wyższa.
12 tytułów na nadchodzący rok wybrałam już w ramach wyzwania "12 książek na 2015 rok".

Życzę nam wszystkim w nadchodzącym roku dużo zdrowia, czasu na lekturę, pieniędzy na nowe książki i mnóstwo fantastycznych literackich nowości!

Komentarze

  1. Dużo wolnego czasu, spokoju, miłośći, odwagi, wszystkiego wspaniałego w nowym roku ! :)

    Nieśmiało zapraszam do siebie, dopiero raczkuję.

    http://odkrywajacksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i witam Cię w książkowej blogosferze. Do poczytania!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instrukcja nadużycia, Alicja Urbanik-Kopeć

Chrapiący ptak. Rodzinna podróż przez stulecie biologii, Bernd Heinrich

Nowe książki