Wyzwanie: 12 książek na 2015

Tym razem będzie na odwrót: zanim tradycyjnie w ostatni dzień roku dokonam czytelniczego podsumowania przedstawię swój czytelniczy plan na rok kolejny. A wszystko za sprawą KassWar, autorki bloga achy ochy z książką, która zaproponowała, by z domowej biblioteczki wybrać 12 tytułów, które zalegają na jej półkach nieprzeczytane od dłuższego czasu, ułożyć je w stos, sfotografować, a potem przeczytać w ciągu nadchodzących 12 miesięcy.
Do wyzwania można się zgłaszać do 31 grudnia.



W związku z faktem, że postanowiłam w przyszłym roku zrobić przerwę w korzystaniu z biblioteki i czytać jedynie własne książki, wyzwanie to wspaniale się wpasowuje w moje plany. Świadomie wybrałam książki, które ukazały się min. 2 lata temu i które wreszcie chciałabym przeczytać. Wyszedł z tego bardzo różnorodny i interesujący zbiór. 2015 może się rozpocząć, jestem przygotowana :)

Oto mój stos (od dołu):

- Losy dobrego żołnierza Szwejka czasu wojny światowej, Jaroslav Hašek: jedna z ulubionych książek mojego taty, który czytał ją wielokrotnie, pora się przekonać, dlaczego.

- Matka ryżu, Rani Manicka: polecana na wielu blogach i dobrze oceniana egzotyczna saga. Zapowiada się ciekawie.

- Przewrotność dobra, Jolanta Kwiatkowska: kasia.eire z notatek coolturalnych tak się rozpływała nad tą powieścią, że ją kupiłam. Teraz chcę się przekonać, czy mnie również zachwyci.

- Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął, Jonas Jonasson: w międzyczasie powstał film na jej podstawie (którego nie widziałam), a o samej książce było swojego czasu głośno. Spotkałam się z różnymi opiniami, czas wyrobić sobie własne zdanie.

- Lalka, Bolesław Prus: staram się nadrabiać zaległości w literackim wykształceniu. Jako, że w szkole nie miałam okazji przeczytać Lalki, z przyjemnością zrobię to teraz - i pewnie odbiorę ją inaczej niż jako nastolatka.

- Piąta Aleja, Candace Bushnell: kupiona lata temu pod wpływem miłości do serialu Seks w wielkim mieście, nakręconego na podstawie powieści Bushnell o tym samym tytule, ma na szczęście dużo lepsze oceny niż Seks. Ciekawa jestem.

Mr. Pebble i Gruda, Mariusz Ziomecki: to druga powieść, która trafiła do mnie po lekturze recenzji kasi z notatek. Zapowiada się niezwykle interesująco i jest najgrubszą książką w stosie.

- Stracony poranek, Gabriela Adameşteanu: autorka należy do najlepszych współczesnych pisarek rumuńskich, a jej powieść do historyczna podróż w towarzystwie niebanalnej bohaterki. Mniam.

- Brick Lane, Monica Ali: multikulturowy Londyn i historia silnej młodej kobiety, która urodziła się w Bangladeszu, by potem zmagać się z codziennością w największej europejskiej metropolii. Z miłości do tego miasta :)

- W komnatach Wolf Hall, Hilary Mantel: przez wielu czytelników zaliczana do najlepszych powieści historycznych. Jestem niemalże na 100% pewna, że mi się spodoba.

- Oczyszczenie, Sofi Oksanen: swojego czasu przetoczyła się jak burza przez wiele blogów, zgarniając wspaniałe recenzje, jako książka niełatwa, ale bardzo dobra.

- Singer. Pejzaże pamięci, Agata Tuszyńska: podczas spotkania autorskiego, w którym miałam przyjemność uczestniczyć, pisarka tak fantastycznie opowiadała o tej książce, że niezwłocznie ją kupiłam i z radością przeczytam. A potem sięgnę po twórczość samego Singera.


Jeszcze nie wiem, od którego tytułu zacznę. Ale skłaniam się ku Lalce.
Znacie tytuły z mojego stosu? Coś polecacie szczególnie?
No i przede wszystkim, jakie plany czytelnicze macie na najbliższy rok? Ciekawa jestem :)

Komentarze

  1. Od jakiegoś czasu chodzi za mną Marka ryżu. Mamy w bibliotece i tylko tak ją przekładam i wypożyczam. Obiecuje sobie, że przyjdzie kolej i na mnie:)
    Zauważyłam, że jesteśmy w tym samym wieku - to w przyszłym roku Jezusowy jubileusz;)
    Pozdrawiam i serdeczności na nowy rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może Ci się uda sięgnąć po nią w 2015? Będziemy się wtedy mogły wymienić wrażeniami z lektury ;)
      Ja już mam 33... Stuknęły mi 24 grudnia - już zaktualizowałam opis profilowy.
      Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę wszystkiego Dobrego!

      Usuń
  2. Powodzenia :) I zapraszam na moj stosik na:
    http://treningowewyzwanie.blogspot.com/2014/12/12-ksiazek-na-2015-rok.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instrukcja nadużycia, Alicja Urbanik-Kopeć

Chrapiący ptak. Rodzinna podróż przez stulecie biologii, Bernd Heinrich

Nowe książki