Wiosenne porządki

 Od lat mam na półce książki, które raczej mnie odpychają niż przyciągają. Prawie wszystkie trafiły do mnie w ramach nieprzemyślanych i nieplanowanych zakupów na przecenach i wyprzedażach w internecie, „taniej książce” lub w supermarketach. Kilka z nich jest efektem spontanicznych zakupów pod wpływem bardzo entuzjastycznych recenzji blogowych.

Z biegiem czasu udało mi się znacznie ograniczyć takie zakupowe ekscesy. Opracowałam całą strategię, dzięki której na półkę trafiają tylko starannie wybrane tytuły. Nawet podczas zakupów w bardzo tanich miejscach omijam tzw. czytadła i skupiam się na reportażach, biografiach, dobrych powieściach - czyli na książkach z mojej listy. Ta samokontrola nawet całkiem dobrze się sprawdza :)

Niemniej jednak te grzeszki z przeszłości wiszą nade mną i zawadiacko spoglądają z regału: A widzisz, ja ciągle tu stoję....

Jestem przekonana, że są to książki do jednorazowego czytania, które potem puszczę w świat robiąc miejsce na regale. Jednak nie chcę się ich pozbywać, bez dania im szansy. W końcu, coś mnie kiedyś skłoniło do zakupu. Może jednak nie są takie złe... Może kryje się wśród nich perełka, albo chociaż porządne zaskoczenie? Zobaczymy.

Tytułów do odstrzału jest w sumie 21 (na razie). Chciałabym się z nimi uporać do końca roku.
Czytaliście któryś z nich? Coś polecacie lub odradzacie szczególnie mocno? A może którejś książki poszukujecie?

Wiosenne porządki:


Bibliotekarki, Tresa Monika Rudzka
Ja, pani woźna, Ewa Ostrowska
Jest takie miejsce..., Wojciech Zawioła

Między książkami, Gabrielle Zevin
Czarownica z Radosnej, Zofia Staniszewska
Gypsy, Lesley Pearse

Tam, gdzie urodził się Orfeusz, Ałbena Grabowska
Saszeńka, Simon Montefiore
Czysta ziemia, Alan Spence

Chaszcze, Jan Grzegorczyk
Amerykańska żona, Curtis Sittenfeld
Kolor herbaty, Hannah Tunnicliffe

Prawdziwe wspomnienia Mali K., Adrienne Sharp
Hormon nieszczęścia, Danuta Noszczyńska
Lawendowy pył, Ewa Marcinkowska-Schmidt, Danuta Marcinkowska, Klaudyna Schmidt

Kolęda dla umarłych, Patrick Dunne
Loża, Joanna Oparek
Wódka, Boris Starling

Ostatni kucharz chiński, Nicole Mones
Zbrodnia w błękicie, Katarzyna Kwiatkowska
Teufel, Izabela Żukowska







A jak jest na Waszych półkach? Planujecie wiosenne książkowe porządki?
Pozbywacie się książek bez czytania, czy każdej dajecie szansę? A może nie usuwacie z biblioteczki żadnych książek, tylko dostawiacie ciągle nowe?

Komentarze

  1. Obawiam się, że na moich półkach znajdzie się więcej niż 21 takich książek. Czasami nie pamiętam dlaczego jakąś książkę w ogóle kupiłam. Teraz zakupy robię chyba trochę ostrożniej, ale zdarza mi się niestety zaszaleć :/
    Nie czytałam żadnej z tych książek, ale mam "Między książkami".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak. Ja ich w sumie mam też więcej niż te 21, ale pomyslałam, że od czegoś trzeba zacząć :) Jak to posprzątam, to będę działać dalej.
      Planujesz podjąć jakieś działania? :)

      Usuń
  2. Mam za sobą czasy, kiedy kupowałam wszystko jak leci, głównie w promocji, po czym książki lądowały na półkach i były zapominane. W końcu zdałam sobie sprawę, ile tego jest i się przeraziłam. Przez ostatnie pół roku wybieram książki, które chcę w najbliższym czasie przeczytać, ale też cała masę sprzedaję - wymarzyłam sobie biblioteczkę, w której będą tylko książki, które uwielbiam i mogę z czystym sumieniem polecić. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TAK!
      Mi się marzy biblioteczka (maks. 1.000 książek) tylko z wybranymi, dobrymi tytułami. Tak, że stojąc przed regałem i zastanawiając się, co czytać, mogę mieć pewność, że każda książka jest dobra i w moim guście ;)

      Usuń
  3. Czytałam "Puszczyka" Grzegorczyka - bardzo mile wspominam tę lekturę. Sympatyczny bohater, dobre pióro. "Chaszcze" to jakby prequel tej historii, więc mniemam, że też będzie ciekawe. Spróbuj, może Ci proza Grzegorczyka podejdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Spróbuję na pewno. Sama jestem ciekawa, czy mi się spodoba :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Instrukcja nadużycia, Alicja Urbanik-Kopeć

Chrapiący ptak. Rodzinna podróż przez stulecie biologii, Bernd Heinrich

Kocie oko, Margaret Atwood