Sznurówki, Domenico Starnone

Sznurówki to hermetyczna opowieść o czteroosobowej, rzymskiej rodzinie, której punktem wyjścia jest wakacyjna wyprawa starszego małżeństwa Vandy i Aldo nad morze. W retrospekcji poznajemy historię rodziny oraz liczne żale i pretensje, jakie łączą jej członków.

Ojciec rodziny Aldo przed laty porzucił żonę i dwójkę małych dzieci i związał się z kochanką. Jego postępowanie miało destrukcyjny wpływ nie tylko na byłą żonę, ale i na dzieci. Egoistyczne pobudki i wstyd przed odpowiedzialnością, jakimi się kierował, ograniczyły jego kontakt z dziećmi i spowodowały stopniowe znikanie ojca z ich życia.

Sznurówki to powieść, na którą skusiłam się pod wpływem pozytywnych opinii w mediach społecznościowych i niskiej ceny na jakiejś wyprzedaży. Przeczytałam, zapomniałam i podam ją dalej, bo proza Domenico Starnone kompletnie do mnie nie przemówiła. Książka wydała mi się nudna i pozbawiona głębi. No i, niestety, nic z niej nie wynika. Można ją przeczytać, ale nie trzeba. Na bibliotecznych i księgarskich półkach stoją setki lepszych opowieści o rodzinie...

Ocena: -4/6

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Instrukcja nadużycia, Alicja Urbanik-Kopeć

Chrapiący ptak. Rodzinna podróż przez stulecie biologii, Bernd Heinrich

Nowe książki